FANDOM

Opis sytuacji technologicznej i ekologicznej panującej obecnie na świecie w fabule forum.

TechnologiaEdit

Technologia

(c) 2ngaw DeviantART

W roku 2250 technologia poszła bardzo do przodu. Obecnie miasta rozrosły się wzdłuż i wszerz. Metra naziemne i podziemne, wszelkiego rodzaju nowoczesne pojazdy czy gadżety. To, co stare, poszło w zapomnienie, więc w niektórych częściach wielkich metropolii takich jak Göteborg widać pozostałości bo dawnych dziejach.. stare kina, zamknięte stacje metra czy ruiny kamienic bądź fabryk. Mimo ogólnego splendoru, jaki przyniosła światu technologia, i jak dobrze na niego wpłynęła, to schematy bardzo się nie zmieniły... Schody przeciwpożarowe, łączone dachy, żurawie na szczytach budowli, slumsy, mroczne uliczki, dzielnice pod wpływami gangów. Sam świat, więc się nie zmienił - tylko zabawki w jego rękach uległy polepszeniu. 

Przykłady gadżetów i technologii znajdziecie w Liście Ekwipunku. 

Szybko odnośnie działu nauk ścisłych. Nie wynaleziono zbyt wielu nowych leków. Choroby i dolegliwości różnego stopnia nadal bywają problemem. Wynaleziono jednak substancje mające ulepszyć człowieka, by radził sobie w różnych sytuacjach. Przykładem jest Jad. Na pewien czas usprawnia organizm - działa jak dopalacz i uzależnia. Niektórzy wytwarzają go sami. Dla jednych jest narkotykiem, dla innych siłą. 

Ponadto warto wspomnieć o nowym metalu zwanym Adamantium. Najwytrzymalszy i jednocześnie najlżejszy metal na ziemi. Ciężko go zdobyć, o ile nie brało się udziału w badaniach naukowych, nie ma za kroci kasy, znajomości, czy się go nie ukradło/znalazło itp. 

Samochody nie latają. Nie ma androidów. Tu się nic nie zmieniło. Ale usprawnione, niewielkie maszyny latające są. A i samochody i motory potrafią mieć niezłe bajery. Niektórych można nazwać "cyborgiem", ale to tylko przez zmechanizowane protezy rąk i nóg. Nie ma większego zakresu - ew. jakieś dodatkowe moduły pomagające usztywniać kręgosłup itp. 

Istnieje nanotechnologia na poziomie niezbyt rozbudowanym i nadal służy tylko do leczenia. Nie ma jeszcze zastosowania w przemyśle zbrojeniowym, a zmiany wyglądu powoduje tylko na krótki czas, a nie na stałe. 

Różnego rodzaju phasery i inna broń dźwiękowa, laserowa, pulsowa itp. istnieje również. 

Broń dźwiękowa, paraliżująca, unieruchamiająca rosnącą do pewnych rozmiarów mazią i tego typu rzeczy. Wystrzeliwane harpuny, zaczepy, klejące nici. Specjalne zbroje zrobotyzowane oraz niewielkie projekty robotów - wielkości zabawki helikoptera lub psa – tak, Japonia wprowadziła zrobotyzowane psy i koty, chociaż daleko im do oryginałów. 

Większość z technologii wykorzystywanych przez Mścicieli/Przestępców było tworzonych dla wojska. 

Po za tym większość z tych bajerów nie jest osiągalna dla każdego. Cywil nie polata odrzutowcem, dlatego pamiętajcie o realizmie.

EkologiaEdit

Ekologia

(c) amani-yousef DeviantART

Dzięki zaradności ludzi - w końcu uzmysłowili sobie, że na śmietniku żyć nie można - sytuacja ekologiczna nie jest aż taka straszna. Dziury ozonowe w niewielkiej liczbie tylko w niektórych miejscach, efektu cieplarnianego nie ma, zatruć zbiorników wodnych niemalże też nie. Czysto, miło, sympatycznie, a organizacje ekologiczne działają na ogromną skalę jednocząc się pod jedną, światową korporacją Eko-World. Życie wiejskie nadal dobrze się sprawuje, a i warzywa oraz owoce nie są ładowane chemikaliami tylko nawozem naturalnym. 

Byłoby różowo, ale nadal trafiają się niezabezpieczone wysypiska śmieci, toksyczne odpady, wybuchy laboratoriów pełnych groźnych dla człowieka i ekosystemu bakterii lub miejscowe promieniowania z różnych fabryk. 

Spytacie w związku z tym, czy jest takie coś lub inne tego rodzaju mutacje. Nie na chwilę obecną nie będą dla użytkowników, bo to zakrawałoby pod super moce, a chcemy pokazać, że nie są one konieczne w obecnym świecie, gdyż sporo da się zastąpić. Jedyne przypadki to w wydarzeniach i misjach - mogą pojawić się różne, zmutowane istoty jako NPC prowadzone przez MG. Ale niezwykle rzadko. 

W mieście nie ma wielu parków.. jeśli mowa o plackatej powierzchni trawiastego terenu, która się ciągnie jak smród za wojskiem. O nie! Teraz powstają wieżowce, które na wysokich piętrach nie mają mieszkań czy biur... Tylko fragmenty parków, ogrodów botanicznych, palmiarnii... Czyli coś w ten właśnie deseń
Zielone budownictwo, które jest czyste i miłe dla otoczenia jest ogólnie bardzozielone oraz ekologiczne. Takie budowle i projekty są bliżej terenów podmiejskich, bo miasto rozrastało się z czasem. To co najstarsze i najszpetniejsze zostało w środku jako centrum, a im dalej w stronę krańców miasta, tym bardziej zielono i przyjemnie.