FANDOM

Informacje o statystykach na forum.

Po co statystykiEdit

Statystyki potrzebne są po to by Mistrz Gry, jak i wy sami wiedzieliście w jakim kierunku rozwija się postać. Czy stawia bardziej na rozwiązania siłowe, czy może cechuje ją zwinność. A może po prostu jest typem mózgowca. Taka informacja ma duży wpływ na to w jaki sposób oceniane będą wasze posty. Bowiem osoba bardziej zwinna niż silna będzie miała większą szansę na unik ataku niż sparowanie go. Także w sytuacjach, gdy trzeba złamać szyfr, a postać jest typem mięśniaka, a nie super-mózgowca o wielkim IQ, to wiadomo, że włamanie nie pójdzie danej osobie zbyt szybko i gładko.
Co do porównywania postaci użytkowników. Nie ma czegoś takiego. Liczą się posty i kostki. Statystyki to tylko kwestia kosmetyczna. Więc nie bójcie się, gdy przeciwnik ma większe staty bo to wcale nie znaczy, że was zmiażdży.

Rodzaje statystykEdit

S - Siła
Z - Zwinność
I - Inteligencja
P - Percepcja
C - Charyzma

Znaczenie statystykEdit

Siła
Odpowiada za tężyznę fizyczną u postaci. Czyli stan umięśnienia oraz wyćwiczenia umożliwiające na "siłowe" rozwiązywanie sytuacji, jak np. przeprowadzanie skutecznych ataków, czy nawet wyważania drzwi.

Zwinność
Określa elastyczność, akrobację, zręczność i ogólne tego typu aspekty postaci. Od niej zależy jak wychodzą uniki postaci lub różnego rodzaju przeskoki, wspinania i wszelkie akcje lub ataki ze zwinnością związane.

Inteligencja
Niektóre postaci preferują bardziej umysłowe rozwiązania, a czasem działają nawet zza biurka lub korzystają z najróżniejszych urządzeń. Wolą nalizować sytuację i podejmować przemyślane decyzje. W różnych sytuacjach korzystanie z dobrze rozwiniętego intelektu bywa niezwykle ważne.

Percepcja
Zdolność postrzegania, wnikliwej obserwacji i tak zwanego szóstego zmysłu. Doświadczenie w różnego rodzaju sytuacjach i umijętność reagowania na nie lub nawet przewidywania ich. Czy zauważysz ukrytego strzelca, lub domyślisz się, że za drzwiami jest pułapka zależy od tej właśnie cechy.

Charyzma
Dla wielu nie jest ważna, jednak tak naprawdę to jest niezwykle istotna na przesłuchaniach, w przypadku rozmowy z kimś, próbie nakłonienia go do czegoś, podporządkowania sobie, przekonania do czegoś lub nawet uwiedzenia. Wiele osobników, nawet policja korzysta z tej umiejętności by jak najlepiej dostosować słowa i styl zachowania czy wypowiedzi do rozmówcy by osiągnąć zamierzone cele.

Rozdawanie statystykEdit

Na "dzień dobry" sytuacja ze statystykami wygląda następująco...

  1. Posiadasz 250 punktów statystyk.
  2. Wydajesz wszystkie punkty z tej puli do tych statystyk: S, Z, I, P, C - rozdajesz tyle ile tylko zechcesz, ale minimalna wartość rozdanych statystyk wynosi 1.
  3. Pamiętaj o powyższych opisach i spraw by statystyki pasowały do charakteru, budowy czy broni twojej postaci.
  4. Gdy rozdasz statystyki upewnij się czy nie wydałeś więcej niż 250 puntów. Wszystko się zgadza? No to rozdawanie statystyk zakończone sukcesem!
Przykład rozdanych statystyk:
S 54
Z: 90
I: 1
P: 35
C: 70

Poziomy statystykEdit

Tutaj mamy rozpisane jaki poziom opanowania i mistrzostwa osiąga się przy jakiej ilości punktów.

1-30 - Brak opanowania
31-50 - Ledwo opanowane (+1 do wyniku czasem)
51-80 - Słabe opanowanie (+1 do wyniku)
81-120 - Opanowane (+1 do wyniku zawsze)
121-160 - Wysokie opanowanie (+2 do wyniku)
161-200 - Doskonałe opanowanie (+2 do wyniku zawsze)
201-W Górę - Mistrzostwo (+3 do wyniku lub natychmiastowe powodzenie)

Jak wspomniano, 3 najważniejsze statystyki sprawiają, że do wyników rzutów kostek można czasem dodać punkty jeśli uwzględnia owe statystyki. Muszą być one jednak chociażby na poziomie Ledwo Opanowanym. Toteż jeśli zainwestujecie np. tylko w siłę, a pozostałe staty będą poniżej 30 to niestety, ale nie dostaniecie bonusów.

Jak dodajemy nowe statyEdit

Nowe puntky statystyk zdobywa się w treningach, wraz z nagrodami, po zakończonych misjach czy wydarzeniach itp. Najróżniej..

Możecie dodawać je sobie gdzie chcecie do waszych statystyk, ale pamiętajcie, że będą one ważne tylko pod dwoma warunkami:

  1. Zgłosicie zdobycie danej ilości punktów w subforum Zgłoszenia, temacie "Zgłoszenia Statystyk" i podacie link gdzie je wam przyznano/gdzie je zdobyliście.
  2. Dodacie nowy wpis w waszym kodeksie z tym samym linkiem do miejsca zdobycia/uzyskania punktów.

Jeśli tego nie zrobicie to podliczający czasami "z nudów" nadzorcy i tego typu osoby mogą się wam przyczepić i kazać poprawić statystyki.

Radzimy o tym nie zapominać!