FANDOM

Rodzaje eventów i wydarzeń, które wymagają sędziowania i/lub MG, jakie mogą mieć miejsce na Fabule.

AkcjeEdit

Mają miejsce: W tematach fabularnych. 

Jak rozpocząć: Zaczyna je Mistrz Gry. 

Kto bierze udział: Osoby akurat przebywające w temacie - nie wolno dochodzić do tematu w trakcie trwania Akcji. 

Jak długo trwa: Może trwać 1 lub więcej postów. Wszystko zależy od Mistrza Gry. 

Rodzaje Akcji: To może być napadnięcie przez złodzieja, pożar, postać specjalna, nagła ulewa, czy też wiele innych rzeczy, które mogą się wydarzyć - wszystko zależy od MG i/lub kostek. 

Pisanie w trakcie Akcji: Gdy MG zacznie pierwszego posta i będzie pisać dalej (nie ma napisane "Koniec Akcji" w pierwszym poście), to każda osoba w temacie musi napisać posta. Ustalacie kolejność. Naturalnie Mistrz Gry czeka na każdego najdłużej dobę. Gdy ktoś nie odpisuje, pomija go i na koniec ta osoba może dostać minusowe statystyki itp. 

Przykład

Mistrz Gry - Rozpoczęcie Akcji

User 1 - Reakcja

User 2 - Reakcja

User 3 - Reakcja

Mistrz Gry - Przebieg Akcji, ocena Reakcji

User 2 - Reakcja (jeśli MG nie każe trzymać się kolejności, to można odpisać szybciej)

User 1 (nie odpisuje, wiec zostaje pominięty)

User 3 - Reakcja

Mistrz Gry - Ocena Reakcji i Podsumowanie Akcji - Zakończenie

To był przykład krótkiej akcji, jaką mogło być wpadnięcie na Ciebie złodzieja uciekającego z torebką jakiejś starszej pani, a Ty właśnie rozmawiasz ze znajomymi.

MisjeEdit

Jak rozpocząć: Piszesz w Misjonarzu w "Zamówienie Misji", a następnie czekasz na odpis Mistrza Gry, który założy ci misję. 

Kto bierze udział: Osoba, która się zgłosi po misję i ew. pomocnik danej osoby lub ktoś inny, z kim zgłaszający chce przejść misję (ta osoba musi wyrazić zgodę). 

Jak długo trwa: Niezbyt długo. Misje powinny się kończyć jak najszybciej - jakieś 6-8 postów MG to zdecydowanie wystarczająca liczba. 

Ważne w Misjach: Trzeba pisać przejrzyście i nie skąpić na słownictwie. Im lepiej opiszecie, tym szybciej i z lepszym skutkiem może zakończyć się misja. 

Przykład:
Mistrz Gry - Zakłada temat i opisuje początek i cele misji oraz miejsce startowe; w swoim poście naprowadza Usera na to, co powinien robić. 
User - Reaguje w jakiś sposób na posta MG - robi to, co umożliwia mu MG. np. Iść po schodach, czy skręcić w korytarz po lewej. 
Mistrz Gry - Ocena posta Ysera, wprowadzenie dalszych informacji 
User - Reaguje na posta MG 
Mistrz Gry - Ocena posta Usera, wprowadzenie dalszych informacji 
User - Reaguje na posta MG 
(...) 
Mistrz Gry - Ocena posta Usera, opisanie zakończenia, podsumowanie i ustalenie nagrody końcowej (Punkty statystyk czy jakiś gadżet lub zwykły przedmiot - czasem do wykorzystania w kolejnej misji)

Gdy przeprowadzona zostanie pierwsza misja pokazowa, damy tu do niej link, by pokazać, jak to wygląda.

WydarzeniaEdit

Mają miejsce: W specjalnie tworzonych tematach w fabule, albo już istniejących. 

Jak rozpocząć: Mistrzowie Gry i Administracja po wspólnym uzgodnieniu wydarzenia tworzą informację w ogłoszeniach z linkiem do tematu z zapisem do wydarzenia. 

Kto bierze udział: Osoby, które zapiszą się do wydarzenia.  Jak długo trwa: To zależy od tego, jak szybko osiągnie się zamierzone skutki. Wydarzenie może się ciągnąć i ciągnąć. 

Cechy Wydarzenia: Nie ma kolejek pisania... Wszyscy piszą tak jak na fabule i MG co jakiś czas się wtrynia lub sędziuje. Wydarzenia mają opcję Bilokacji. Możesz być i w Wydarzeniu i gdzieś na fabule, ale po zakończeniu wydarzenia musisz wyjść z fabularnego miejsca i wchodząc do nowego wprowadzić zmiany w Twojej postaci, jakie zaszły po wydarzeniu. 

Pisanie w trakcie Wydarzenia: Jak wspomniano - brak kolejki. Może to wyglądać jak zwyczajny temat na fabule z wtryniającym się MG. 

Przykład:
Mistrz Gry - Rozpoczyna wydarzenie oficjalnym postem z opisem, co, jak, o co, kto... 
Teraz piszą sobie Userzy 
Mistrz Gry - Wcina się by zwrócić na coś uwagę, wprowadzić jakąś zmianę/osobę itp. 
Userzy dalej sobie piszą 
Mistrz Gry - Sędziuje coś, jak np. jedna postać próbuje ukraść komuś portfel z kieszeni - czy się uda czy nie. 
No i dalej piszą userzy. 
Mistrz Gry - Znów robi jakiś wtręt itd. 
(...)

Wszystko trwa, dopóki nie osiągnie się zamierzonego skutku (np. znalezienie ciała, brakujących diamentów, ugaszenie pożaru, okradzenia ważnej persony itp.) Naturalnie cel jest jeden - by osiągnąć z wydarzenia jakieś wnioski do fabuły forum (najczęściej związane ze Światłem). Jednak każda grupa ma własne priorytety... Wiadomo, że to Przestępcy kradną, a Policja bada zwłoki. Więc każdy podczas wydarzenia zajmuje się tym, na co ma ochotę - nawet jeśli całą Wystawę przestoi pod jednym obrazem i na nic nie zareaguje. 

Na koniec Mistrz Gry wyciąga wnioski, opisuje, co się z kim stało, jaki wpływ i na co miały dane zdarzenia oraz podsumowuje kto, co i ile dostał (czyli PS i np. wezwanie na komisariat, zdjęcie z szantażem lub znaleziony kolczyk). Niektóre z tych przedmiotów mogą mieć zastosowanie w misjach lub fabule, ale tylko Administracja i MG to wie.

WtykiEdit

Mają miejsce: W fabule 

Jak rozpocząć: Nikt nie ma na to wpływu. To MG decyduje, kiedy się komuś "Wetknąć" 

Kto bierze udział: Ten, kogo MG obierze sobie na cel danej "Wtyki" 

Jak długo trwa: Jeden post MG, czasem może przerodzić się w akcję 

Na czym polega: Na tym, że po prostu idziesz ulicą i nagle MG pisze, że potykasz się (nie jesteś zwinną osobą w statach), no i wywalasz wprost na kogoś. Albo, że sięgasz do kieszeni a okazuje się że zapomniałeś portfela. Albo rozmawiasz z kimś i okazuje się, że Twoje kłamstwa na niego nie działają, bo MG napisał , że widać wyraźnie, iż kłamiesz (słabiutka charyzma). 

Pisanie w trakcie Wtyki: Po prostu po takim wetknięciu piszesz dalej, biorąc pod uwagę, że np. nie kupisz Hot-Doga, bo nie masz czym zapłacić. 

Przykład:
User sobie pisze z kimś w fabule. 
Mistrz gry - wybiera sobie Usera B na "ofiarę wtyki", po czym pisze Wtykę dla Usera B jak i wszyscy tu obecni piszą dalej, ale stosując się do tego, co napisał MG

WalkiEdit

Mają miejsce: Na Fabule 

Jak rozpocząć: Gdy chcesz z kimś walczyć (inny użytkownik) 

Kto bierze udział: Osoby walczące 

Jak długo trwa: Tak długo, aż ktoś się nie wycofa/ucieknie/podda lub ew. zginie, jeśli obie postaci wyrażają na to zgodę. 

Rodzaje Walk: Zwykły sparing, trening, potyczka krótka, przyjacielskie zapasy, poważna bijatyka, bijatyka wymuszona zaistniałą sytuacją (burda w knajpie / aresztowanie itp), walka zaciekłych wrogów... 

Pisanie w trakcie Walki: Walczyć można bez MG dzięki systemowi kostek, ale obie osoby muszą na to wyrazić zgodę. 

Przykład:
User A - Rozpisuje Atak i ew. Obronę 
User B - Rozpisuje Obronę i ew. Atak 
Post Sędziujący 
User B - Rozpisuje Atak i ew. Obronę 
User A - Rozpisuje Obronę i ew. Atak 
Post Sędziujący 
User A..... (...) 
I tak dalej aż do rozstrzygnięcia (zasłabnie, ucieknie, podda się itd.)

Jak Pisać: Userom nie wolno pisać w trybie dokonanym. Piszecie, co co planujecie, jak w ew. danej sytuacji spróbujecie zareagować i co staracie się osiągnąć. Nie piszecie "Przywaliłem mu w brzuch" tylko ew. "Staram się uderzyć go w brzuch". Pamiętajcie o dokładności, bo MG może się czepiać, jeśli akurat wpadnie na sędziowanie w wolnej chwili. 

Jak Sędziować bez MG: Najlepiej, jak jeden post sędziujący napisze jeden user, drugi napisze przeciwnik i tak na zmianę. Mamy wzgląd w kostki danej osoby, więc nikt nas nie oszuka. W Ściądze Mistrza Gry są opisane rzuty kostką na różne okazje, więc można sobie spokojnie poradzić bez MG, o ile nie jest to walka na śmierć i życie - przy tym powinien być MG. 

Pamiętajcie, by brać pod uwagę statystyki na takiej zasadzie, że osoba z bardzo słabą zwinnością może nie zrobić uniku kilkoma saltami - warto rzucić na powodzenie takiej czynności itp. 

Ew. zgłoszenia walk, w których przydałby się MG piszemy w Zgłoszeniach w "Zgłoszenia Walk".

TreningiEdit

Mają miejsce: Na fabule 

Jak rozpocząć: Po prostu zaczynasz trening 

Kto bierze udział: Osoba, która chce trenować, ale może z kimś przebywać 

Jak długo trwa: Krótko - kilka postów 

Dokładne Info: Jest cały temat poświęcony treningom, więc odsyłamy tam. <link wkrótce>