FANDOM

Niech Każdy User i MG pamięta, że przy każdym rzucie kostką musi być zalogowany na swoje konto, napisać do jakiej postaci to rzut oraz ew. do jakiej sytuacji/rozgrywki itd. Dodatkowo dobrze ująć w opisie rzutu listę sposobności, nawet jeśli jest ona w temacie.

AkcjeEdit

Rzut na Rodzaj AkcjiEdit

To przykład wyboru, ale można ustalić sobie własną listę - robicie wtedy komentarz do rzutu kostką z taką listą i po sprawie.

Przykład
Rzut [1 raz k6]
1 - Zmiana Pogody
2 - Katastrofa (wypadek, pożar itd)
3 - Złodziej
4 - Postać Specjalna
5 - Znalezienie przedmiotu
6 - Interakcja z postacią NPC
Możecie też wybrać sobie jakieś dwie, trzy akcje i ustalić, że pierwsza to 1-3, druga 4-6, a trzecia 7-9... Dowolnie, ale wpierw zawiadamiacie w poście, jak wygląda lista, drodzy MG!

Większość akcji to już kwestia pomysłów i wyobraźni MG. Może rzucać na różne wybory, ale musi podać listę wyboru w komentarzu do rzutu.

Określenie PowodzeniaEdit

Takie rzuty są potrzebne po to, by na przykład określić czy dany ruch/posunięcie/itp. wykonane przez usera się powiedzie. Bierzemy pod uwagę to, co user pisze jako pierwsze w chronologii zdarzenia, rzucamy kostką, a następnie sprawdzamy czy dany ruch usera zakrawa na jedną z jego trzech najwyższych statystyk. Jeśli tak, to można do wyniku rzutu kostką dodać "1".

Rzut [k8]
1-4 - Brak powodzenia
5-8 - Powodzenie

Naturalnie, jeśli pierwsze planowane przez postać zagranie się powiedzie, to nie oceniamy jej "planu zapasowego". Czyli np. planuje cios w głowę, ale jak się nie uda to zaczyna uciekać... Cios w głowę się udał, więc nie oceniamy czy zwiała.

Więcej opcji odnośnie akcji, w których występuje walka - w walkach.
Mniej-więcej akcje wyglądają właśnie jak połączenie inwencji twórczej z rzutami na powodzenie itd.

MisjeEdit

Krótki pomysł na misję i plan MG. Kostki przydają się głównie do najczęściej używanego rzutu:

Określenie PowodzeniaEdit

Takie rzuty są potrzebne po to by na przykład określić czy dany ruch/posunięcie/itp. wykonane przez usera się powiedzie. Bierzemy pod uwagę to, co user pisze jak pierwsze w chronologii zdarzenia, rzucamy kostką, a następnie sprawdzamy czy dany ruch usera zakrawa na jedną z jego trzech najwyższych statystyk. Jeśli tak to można do wyniku rzutu kostką dodać "1".

Rzut [k8]
1-4 - Brak powodzenia
5-8 - Powodzenie

Misje nie są długie i skupiają się bardziej na rozwoju postaci, czasem wnoszą coś do fabuły oraz stanowią rozrywkę. Będziemy posiadać temat w dziale dla MG, gdzie można będzie proponować różne pomysły na misje, więc jak ktoś nie będzie miał akurat pomysłu, to będzie mógł z tamtych skorzystać.

WydarzeniaEdit

Każde Wydarzenie jest przemyślane przez Administrację i MG prowadzących, którzy nie biorą w nim udziału. Jest niczym historia opowiadana z pomocą postaci usera, toteż nie ma w niej rzucania kostką. Polegamy na postach, pomysłach na ciąg dalszy wydarzenia i ew. statystykach.

WtykiEdit

Nie ma czasu na rzucanie kostką, bo nie ma też o co. Mistrz Gry po prostu stosując się do zezwoleń i zastrzeżeń z Kodeksu usera oraz jego statystyk robi mu tzw. "krótką wcinkę" i tyle... Nie trzeba rzucać na to, żeby się postać wykopyrtnęła na skórce od banana, albo nagle na jej ramieniu pojawił się pająk i z racji arachnofobii dostała ataku histerii.

ALE! Tak. Jest "ale". Są też takie wtyki, że Mistrz Gry (czy nawet User sam z siebie) może kazać ci rzucić k20 lub inną kostką i poda ci listę efektów... Chociażby pijesz jakiś trunek, wparował MG lub sam chcesz by było ciekawiej i rzucasz sobie na jego smak, np.:

1 - obleśny
2 - ujdzie w tłoku
3 - całkiem całkiem
4 - bardzo dobry

W ten sposób możesz ciekawiej opisać reakcję lub wpleść coś niespodziewanego do rozwoju, bo jeśli np. wypadnie "1" to możesz rzucić na to, czy będzie odruch wymiotny czy nie. Brzmi głupio, ale wiele może być takich sytuacji, gdy urozmaicenie kostką bywa ciekawą rozgrywką.

Naturalnie każda lista rzutów musi być w komentarzu rzutu, chyba, że MG robi Wtykę i sam taką listę pisze.

TreningEdit

Na treningach rzucamy kostką na ocenę naszego treningu. Rzucamy 4 razy, a czwarty jest ostatni i podsumowujący.

Ocena Treningu [k6]
1 - Nieskuteczne (0pkt)
2 - Słabo skuteczne (1pkt)
3-4 - Skuteczne (2pkt)
5-6 - Całkowity Sukces (3pkt)

Aby trening się udał trzeba mieć w sumie 5 punktów. Ponadto za każdy punkt z treningu są 2 punkty statystyk pod warunkiem, że Trening się udał (czyli to minimalne 5 punktów jest).

Jak trening się nie uda to nie ma ani punktów statystyk, ani nie wpisujemy go do Kodeksu bo i tak do niczego nieudany trening się nie liczy.

WalkiEdit

Jako, że walki polegają stricte na próbach, planowaniu i staraniu się zrobienia czegoś, to ustalamy to chronologicznie, po czym rzucamy na powodzenie.

Przykładowo walczą dwie osoby. Ja i ktoś jeszcze. Planuję rzucić w niego kulką dymną, by go oślepić, a następnie zadać cios w brzuch, lub jeśli się nie powiedzie, to go podciąć (piszę dużym skrótem, wy się rozpisujcie nieco ładniej). Dodatkowo piszę, że jeśli spróbuje mnie wtedy zaatakować, to będę się starała zablokować atak. Chronologicznie... Rzut kulką, potem atak w brzuch (jeśli się nie powiedzie atak w brzuch, to następne jest podcięcie) no i obrona.
Naturalnie trzeba uważać, jak ktoś pisze post. Bo gdyby było tak, jak ja napisałam, to niepowodzenie w rzucie kulką dymną natychmiast sprawia, że reszta jest nieważna. By brać pod uwagę atak i obronę bez względu na powodzenie rzutu kulką, musiałabym napisać, że: Bez względu na to czy rzut kulką się powiedzie, zamierzam zadać cios w brzuch przeciwnika.
Dlatego pilnujcie się w trakcie pisania posta, a także nie piszcie za dużo "jeśli".

W przykładzie podanym powyżej może np. obrona wyjść "3", czyli brak powodzenia... Ale jeśli np. mam statystki takie, że siła jest jedną z trzech najwyższych statystyk to dodaję 1 do wyniku i wua la... udało się.

Z reguły każda akcja powinna mieć 1, max. 2 dopiski dodatkowe na wypadek niepowodzenia, a każda próba obrony w poście będącym głównie atakującym max 1 dodatkową dopiskę orony.

Nowości dla MGEdit

1). Pamiętajcie, że przy rzutach korzystających z różnych cech postaci trzeba brać pod uwagę statystyki (za trzy główne statystyki, postać dostaje +1 do rzutów). Chodzi o coś takiego np.

Czy postać zauważa mężczyznę zna sobą? 1-3 Nie; 4-6 Tak.
Tu chodzi o percepcję. Więc jeśli percepcja jest jedną z trzech najwyższych statystyk u postaci to do wyniku dodajemy 1. Czyli np.
Rzut kostką wykazał 3, ale dodajemy 1 i w taki sposób mamy 4.

2). W przypadku, gdy postać korzysta ze swojej broni, gadżetów to rzucamy na powodzenie w sposób taki, że większe prawdopodobieństwo jest na sukces niż porażkę, bo należy to do postaci - chyba, że ta jest ranna itp. Czyli np.

Postać rzuca swoją kartą w przeciwnika. Czy uda jej się trafić przeciwnika? 1-2 Niepowodzeni; 3-8 Powodzenie.
Dodatkowo często można rzucać też na "cela". Czyli gdzie postać trafi, nawet jeśli postać określa gdzie chce trafić. Można zrobić tak.
Postać celuje w potylicę.
Gdzie trafi karta? 1-potylica; 2-noga; 3-potylica; 4-czoło; 5-6-potylica.
Przewaga potylicy skoro postać w nią celowała. Ale jeśli postać nie napisze, w co celuje to możecie wymyślić co chcecie. Np. że trafi w dwie osoby na raz, że kogoś ogłuszy itd. itp.

Jeśli nadal będziecie mieć problemy to zobaczcie, jak robią to inni MG, albo Administracja, bądź zapytajcie.